Ο
βαθμός ούτος ερείδεται επί παραδόσεως, εν η φανερούται μεν η οφειλομένη αμοιβή
πρός τήν αφοσίωσιν καί τήν πίστιν εις τάς αρχάς, διδάσκει όμως, ότι η αφοσίωσις
αύτη δέον νά μή υπερβαίνη τά όρια του καθήκοντος, διότι τότε δύναται ν’ αποβή
επιζήμιος.—
Ο
ναός, διά μαύρων παραπετασμάτων κεκαλυμμένος, συμβολίζει τήν κατάστασιν τής
ψυχής, όταν αύτη αναγκάζηται νά μή αποδεχθή τήν αφοσίωσιν του ιδίου αυτής
δημιουργήματος, ότε υπερβάντος τά όρια του καθήκοντος.
Η
παράδοσις διηγείται, ότι ο Χιράμ, Βασιλεύς τής Τύρου, ο αποστείλας εις τόν Βασιλέα
Σολομώντα τόν αρχιτέκτονα Χιράμ, όπως επιστατήση τών έργων τού ναού, εισέρχεται
απαρατήρητος υπό του φρουρού εις τά δώματα τού Σολομώντος, ίνα διά συζητήσεως
πείση αυτόν, ότι τό εισόδημα τών 12 πόλεων, αί παρεχωρήθησαν αύτω εις αντάλλαγμα,
δεν αντιστοιχεί πρός τά έν τή συμβάσει αναφερόμενα. Πλήν ο ευνοούμενος τού
Σολομώντος Ιωχαβέν, παρατηρήσας τήν εις τό ανάκτορον είσοδον του Χιράμ,
παρηκολούθησεν αυτόν μέχρι τής θύρας του δωματίου του Βασιλέως καί έμεινεν έξω
αυτής ακροώμενος. Έν τή ζωηρότητι τής συζητήσεως ο Ίωχαβέν, ακούσας τόν Χιράμ υψώνοντα
τήν φωνήν καί θορυβούντα, εξέλαβεν, ότι οί δύο βασιλείς ήλθον εις χείρας. Τότε
παραβιάζει τήν Θύραν καί εισέρχεται όπως ύπερασπισθή τόν κύριόν του.—
Ο
Σολομών αποδιώκει αυτόν καί τόν επιπλήττει αυστηρώς διά τήν ωτακουστίαν καί τήν
παραβίασιν τής θύρας, τό δέ, επί τή δειχθείση αφοσιώσει, εί καί υπερέβη τά όρια
του καθήκοντος, απονέμει αυτώ τόν τίτλον του «έξ απορρήτων
Γραμματέως».
Όσον ασαφής
καί αν εκληφθή, ότι παρίσταται ο συμβολισμός του βαθ.·. τούτου, εν τούτοις εξάγομεν
εξ αυτού τήν διδασκαλίαν, ότι έν εσχάτω κινδύνω δύναταί της νά υπερβή τό
καθήκον, αλλά πάντοτε περιεσκεμμένως, ίνα μή γένηται πρόξενος ζημίας καί εις
εαυτόν καί είς τους άλλους.
Ό Ναός
παριστά τήν αίθουσαν τών ακροάσεων τών Διδασκάλων έν τοίς Ανακτόροις του
Σολομώντος. Τά παραπετάσματα αυτού είναι μέλανα καί φέρουσι λευκά δάκρυα,
φωτίζεται δε υπό 27 φώτων, δηλ. υπό τριών κηροπηγίων έξ εννέα φώτων εκάστου.
Η Στοά
προεδρεύεται υπό δύο Σεβασμίων, του Σολομώντος καί του Χιράμ βασιλέως τής
Τύρου, βοηθουμένων ύφ' ενός Αρχηγού τών Φρουρών καί ενός τοποτηρητού.
Ό Υποψήφιος παριστά τόν Ιωχαβέν.
ΣΗΜΕΙΟΝ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ
Υψώνειν
τήν δεξιάν χείρα επί του ώμου του άδ.·. καί καταβιβάζειν αυτήν μέχρι του ισχύου,
ο έτερος άδ.·. διασταυρώνει τους βραχίονας επί του στήθους καί αφίνει αυτούς
νά καταπέσωσιν, ανυψών τούς οφθαλμούς πρός τόν ουρανόν.
Η του
Διδασκάλου κατά τό πρώτον σημείον.
Ο πρώτος
λέγει TIREB, ο δεύτερος REDEN ο
πρώτος HTOUM ELES.
ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Δεν
υπάρχει.
ΚΡΟΥΣΙΣ
9 Χ 3=27
ΗΛΙΚΙΑ
Το διπλούν του 5
ΙΕΡΑ
ΛΕΞΙΣ
ΑΒΩΧΕΙ
ΛΕΞΕΙΣ
ΕΙΣΟΔΟΥ
ΛΑΒΡΕΖ
- ΝΕΒΑΧΩΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.