Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

ΤΥΠΙΚΟ ΤΟΥ ΔΕΚΑΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ "ΙΠΠΟΤΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΑΨΙΔΟΣ"

 

 


ΤΥΠΙΚΟΝ 

ΤΟΥ ΔΕΚΑΤΟΥ ΤΡΙΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ "ΙΠΠΟΤΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΑΨΙΔΟΣ" 

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

 Ο δέκατος τρίτος βαθμός της Βασιλικής Αψίδος ανήκει εις την κατηγορίαν των Βιβλικών βαθμών.

Ο βαθμός ούτος σκοπό έχει την μελέτη πασών των τεχνών και επιστημών, εφ' όσον τούτο είναι κατορθωτό υπό της ατελείας των ανθρώπων, και την κατεύθυνσιν της θελήσεως προς απόκτηση των αναγκαίων μέσων δια την κατανόησιν του Αρχικού Αιτίου και του Γνώθι Σαυτόν.

Κατά την παράδοσιν, ο Ενώχ, ο μόνος γνώστης του ονόματος του θεού, όστις δεν ηδύνατο να το αποκαλύψη, εσκέφθη, ίνα μη απολεσθή τούτο κατά τον κατακλυσμόν, να κτίση και έκτισε Ναόν εντός όρους στηριζόμενον επί 9 αψίδων, προωρισμένον να περιλάβη το χρυσούν ΔΕΛΤΑ, εφ'ου ανεγράφετο το αληθές όνομα του θεού.

Η παράδοσις αύτη του Βαθμού της Βασιλικής Αψίδος, εχρησίμευεν ως βάσις εις ολόκληρον Τεκτονικόν Σύστημα ή Δόγμα, το Δόγμα της Υόρκης, όπερ ακολουθούσιν αι Μεγ.; Στ.:, της Αγγλίας και της Βορείου Αμερικής, εγένετο δε αποδεκτόν υπό της Μεγ.. Στ.', εν έτει 1777 και περιλαμβάνει 7 βαθμούς.

 

ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ

 Η Στοά καλείται "Βασιλική Στοά" και παριστά υπόγειο θόλο, ει δυνατόν, άνευ θυρών και παραθύρων, συγκοινωνούντα μετά πρόναου δια καταπακτής, εφ' ης τοποθετείται κλίμαξ.  

Το χρώμα είναι λευκό, το δε δάπεδο αποτελείται εκ τετραγώνων λευκών και μελανών ως εν τη Συμβολική Στοά.  

Εις το μέσον του Ναού τοποθετείται τετράγωνος στήλη, επί της οποίας ευρίσκεται τριγωνική πυραμίς, φωτιζόμενη έσωθεν. Εφ’ εκάστης των πλευρών ταύτης ευρίσκεται γεγραμμένον το όνομα του Mεγ.'. Αρχ.'. του Συμπ.:

Ο θόλος υποβαστάζεται υπό εννέα αψίδων ή τόξων, εφ΄ εκάστου των οποίων ευρίσκονται ξεγραμμένα τα ονόματα εννέα αρχιτεκτόνων, άτινα είναι συγχρόνως και εννέα ονόματα της Θεότητος.

Ο Ναός φωτίζεται υπό εννέα φώτων, ων τα 8 σχηματίζουσι οκτάγωνον πέριξ του Ναού, το δε 9ον τίθεται επί της τραπέζης του Προέδρου.

 

ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟΙ ΑΥΤΩΝ

 Ο Πρόεδρος καλούμενος Τρίς Κρατ. Μέγας Διδάσκαλος και αναπαριστών τον Σολομώντα, κρατεί σκήπτρο.

Ο A' Επιθεωρητής καθήμενος εις την Ανατολήν αριστερόθεν του Προέδρου και παριστών τον Χιράμ τον Β' Βασιλέα της Τύρου, κρατεί σκήπτρο.

Ο Mέγας θησαυροφύλαξ, καθήμενος πρός Βορράν.

Ο Μέγας Γραμματεύς, καθήμενος προς Νότον.

Ο Β' Επιθεωρητής καθήμενος εν τη Δύσει.

Υπάρχει πρός τούτοις, είς Δοκιμαστής, είς Τελετάρχης και είς Αρχηγός των Φρουρών.

 

ΚΕΡΑΜΙΣΤΗΣ

 

ΤΑΞΙΣ

 

Υψώνειν τας χείρας προς τον ουρανόν, και κλίνειν την κεφαλήν προς τα αριστερά.

 

ΣΗΜΕΙΟΝ ΘΑ YMAZMΟΥ

 

Υψώνειν τας χείρας πρός τον Ουρανόν, κλίνειν την κεφαλήν πρός τα αριστερά και γονυπετείν δια του δεξιού γόνατος.

 

ΧΕΙΡΑ ΨΙΑ

Φέρειν τας χείρας υπό τας μασχάλας του αδ.'. ωσεί επρόκειτο ν' ανεγείρη εις  αυτόν και λέγει.

- Η Εργασία παρηγορεί τον δυστυχή εν τη λύπη.

Ο αδ.'. πράττει το αυτό και λέγει

-Ενδιαίτημα.

 

ΚΡΟΥΣΙΣ

00 000      

 

ΗΛΙΚΙΑ

Επτάκις το τετράγωνον του 3, ήτοι 63 έτη συμπεπληρωμένα.

 

ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΣ ΛΕΞΙΣ

Το ετήσιο σύνθημα.

 

ΔΙΑΣΗΜΑ

Ταινία βυσινόχρους μετά υδατοσκιών φερομένη χιαστί εκ του δεξιού ώμου πρός την αριστεράν πλευράν.

Περίζωμα εκ λευκού μεταξωτού με παρυφάς και υποράμματα βυσινόχροα.

Το κόσμημα κρεμάμενο από της ταινίας είναι τρίγωνο χρυσούν ή μετάλλιον χρυσούν, φέρον επί της μίας πλευράς την καταπακτή της εισόδου της αψίδος, κι επί της ετέρας τρίγωνον.


ΕΝΔΡΞΙΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 

Μεγ.'. Διδ.'. Εξοχ.'. αδ.'. Β' Επιθ.'. βεβαιωθήτε ότι είμεθα εστεγασμένοι.

 (Ο Β' Eπιθ.', εκτελεί την διαταγήν τού Μεγ'. Διδ.'.)

 Μεγ.: Διδ.:. : Αδ.:. Β Επιθ .:., βοηθούμενος παρά του Δοκιμαστού, εξετάσατε τούς παρόντας, όπως βεβαιωθήτε , ότι πάντες κατέχωσι τον βαθμόν του Ιππότου της Βασιλικής Αψίδος.

 ( Οι δύο αξιωμ.'. διατρέχουσι τas Κοιλ.:. και ελέγχουν τους αδδ:. ως πρός την τάξιν του Βαθμού).

 Β΄ Επιθ.:. Τρις Κρατ.:. Μεγ.:. Διδ.:. οι αδδ.:. αμφοτέρων των Κοιλ.'. γνωρίζουσι τον βαθμόν εις ον ερχαζόμεθα.

Μεχ.: Διδ.:.

Κατά ποιαν ώραν άρχονται αι ερχασίαι ημών, Εξοχ.’. αδ.’. Β’ Επιθ:.

Β΄ Επιθ:.

Κατά την Αν.:, του Ηλίου.

Μεχ.:. Διδ.:.

Τις η ώρα;

Β΄ Επιθ.’.

Ο Ήλιος αναφαίνεται εις την Ανατολήν.

Μεχ.'· Διδ.'.

(κρούων άπαξ την σφύραν)

Αδδ.'. όρθιοι και εν τάξει!

( Πάντες εκτελούσι την διαταγήν τούτην)

Μεχ.'. Διδ,',

Eις Δ.'. Τ.'. Μ.:. Δ.'. Τ.'. Σ.:. εν ονόματι και υπό την αιγ.'. τού Υπα.; Συμβ.'. του   Τεκ.: Τάγμ.'. και της Μεγάλης Συνόδου της Ελλάδος, δυνάμει των εξουσιών, δ' ών περιβέβλημαι, ανοίγω τας ερχασίας της Στοάς Τελειοποιήσεις υπό το διακριτικόν όνομα ΚΑΡΑΝΟΣ  ,και υπ' αριθ 01 εν Κοιλ.' ΠΕΛΛΑΣ και Ανατ.'ΕΔΕΣΣΗΣ εις 13ον βαθμόν.

Μετ' εμού αδδ.'. δια του σημείου... και της χειροκρουσίας.
Αναλάβατε τας
θέσεις σας.

 

ΑΝΑΓΝΩΣΙΣ ΔΡΥΦ.'. ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ


ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ


ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ


ΕΙΣΔΟΧΗ

 

000 00 000 00

Ο Τελ:. οδηγεί τον υποψήφιο προ της εισόδου του Ναού και κρούει εις βαθμόν Μεγάλου Αρχιτέκτονος, ο Στεγαστής καταβιβάζει την κλίμακα και ανοίγει την  καταπακτή, όπως επιτρέψει  την είσοδο εις τον Τελετάρχη και τους υποψηφίους οίτινες μένουσιν όρθιοι εν τω μέσω του Ναού.

 

Μεχ.'. Διδ:.

Τίνα συνοδεύετε Εξοχ.; Τελετάρχα;

Τελ.'.

Εκλεκτόν Διδάσκαλον των Εννέα και Μέγαν Διδάσκαλον Αρχιτέκτονα, όστις ποθεί να προοδεύση περισσότερον εις τον Τεκτονισμόν.

Μεγ.'. Διδ.:

θα εξετάσωμεν αυτόν και θα αποφασίσωμεν, άμα ως τον ακούσωμεν. Προχωρήσατε και καθίσατε.

 (Κάθηται ο υποψήφιος εις το μέσον του Ναού και παρ' αυτώ ο Τελετάρχης).

 Μεχ.'. Διδ

Ανάλυσον ημίν τας διδασκαλίας των προηγουμένων βαθμών.

(Απάντησις του υποψηφίου)

 

Μεγ.'. Διδ

Εξ.:, αδ.:. Τελ.'., τις η μεγαλυτέρα επιθυμία του αδ.'., ον παρουσιάσατε ημίν;

Τελ.'.

Ποθεί να γνωρίσει το αληθές όνομα του θεού.

Μεγ.: Διδ:.

Μόνοι οι Ιππόται της Βασιλικής Aψίδος ασχολούνται προς αναζήτησιν αυτού και, όπως δυνηθή τις να μάθη τούτο, οφείλει να υποστή τας δοκιμασίας, ας επιβάλλει το Τάγμα.

( Αποτεινόμενος προς τον υποψήφιον)

Είσαι διατεθειμένος να υποστείς  ταύτας;

Υποψήφιος

Μάλιστα.

Μεγ.: Διδ.:

Εν τοιαύτη περιπτώσει, καλώς ήλθες. Ότε εμυήθης εις τον Τεκτονισμόν, ανέπτυξας πώς εννοείς την ιδέαν του θείου, κατά την κρίσιν σου και εν αρμονία πρός τας θρησκευτικάς σου πεποιθήσεις.

Καίτοι ημείς σεβόμεθα πάντα τρόπον του σκέπτεσθαι επί τοιούτου σπουδαίου ζητήματος, εν τούτοις επιθυμούμεν να μας αναπτύξης τας πρώτας περί υπάρξεως του θεού γνώμας σου και να μας είπης, εάν επήλθε μεταβολή τις αυτών, κατόπιν των τεκτονικών σου μελετών ή των υπαγορεύσεων της συνειδήσεώς σου.

(Απάντησις του υποψηφίου)

Μεχ.: Διδ.:.

Ο Τεκτονισμός δεν είναι δυνατόν να θεωρεί την ύπαρξιν του θεού, ως φαντάζονται αυτήν αι διάφοροι θρησκείαι διότι εν τοιαύτη περιπτώσει ήθελε φανεί οπαδός της μιάς
ή της
άλλης θρησκείας, ενώ καλώς γιγνώσκετε, ότι το τοιούτον αντίκειται πρός την αρχήν της απολύτου ελευθερίας της συνειδήσεως.

Η μελέτη περί θεού γεννάται εν τη ημετέρα διανοία τη βοηθεία του λογικού, έκαστος δε άνδρωπος είναι κύριος να διαμορφώνη τούτην, καθ΄ όν τρόπον κρίνει τούτο αρμονικώτερον προς το λογικόν του.

Ο Τεκτονισμός, ως γνωστόν, διακηρύττει την αθανασίαν της ψυχής και την ύπαρξιν του Μεγ.:. Αρχ.:. του Σύμπαντος, υπό την επίκλησιν του οποίου εργαζόμεθα πάντες οι
Τέκτονες.

Πιστεύεις ότι είναι δικαίωμα απαράγραπτον και αναπαλλοτρίωτον παντός ανθρώπου, να λατρεύει τον Μ.'. Α.'.Τ.1. Σ.1., όπως υπαγορεύει προς αυτόν η συνείδησίς του;

(Απάντησιs του υποψηφίου)

Μεχ.'. Διδ.:

Είμεθα υποχρεωμένοι οι Τέκτονες να διακηρύττωμεν την ελευθερίαν της συνειδήσεως και την ανεξιθρησκείαν;

(Απάντησις υποψηφίου)

Μεγ.:. Διδ.'.

Ο Τέκτων καθήκον έχει να κηρύττη την ελευθερίαν, καθ'όλην την σημασίαν της λέξεως. Διότι αι θρησκευτικαί έριδες διαιρούσι τους ανθρώπους και γεννώσιν εμφυλίους
σπαραγμούς, τοσούτω μάλλον επικινδύνους, όσω ούτοι είναι απόκρυφοι.

Λαμβάνων σοβαρώς υπ' όψιν όσα προ ολίγου σοι υπαγορεύθησαν, άκουσον τώρα την περί Ενώχ παράδοσιν εφ' ης βασίζεται ο 13ος βαθμός της Βασιλικής Αψίδος.

 

(Παύσις)

 

 

Μεγ:. Διδ.:.

 Ο Ενώχ, πρόσωπον βιβλικόν, έζη κατά την παράδοσιν εν έτει 3.704 προ της κοινής χρονολογίας, το δε όνομα αυτού σημαίνει τον ιδόντα πολλά και τον γνωρίζοντα πολλά.

Διαρκούντος ενός των ενυπνίων του, λέγεται ότι ο Ενώχ εγνώρισε το αληθές όνομα του θεού αλλ΄ απηγορεύθη αυτώ να το προφέρη, εις έτερον δε ενύπνιον τω απεκαλύφθη ο κατακλυσμός, όστις έμελλε μετ' ου πολύ να καταστρέψη την ανθρωπότητα.

Όθεν αποφάσισε να διαφυλάξει από της καταστροφής το αληθές όνομα του θεού και προς τούτο εχάραξεν επί ενός τριγωνικού λίθου εξ αχάτου, τους χαρακτήρας ή τα σημεία, άτινα παρίστων το όνομα τούτο.

Εν τούτοις επειδή ουδείε άλλος πλην αυτού εγνώριζε την προφοράν του ονόματος τούτου, ήν αυτός καθ' ύπνον ήκουσε παρά του ίδιου του θεού, εχάραξε την αληθή
προφοράν δι΄ Ιεροχλυφικών σημείων επί μαρμαρίνης στήλης, επί ετέρας δε χαλκίνης τας
γνωστάς κατά την εποχήν εκείνην επιστήμας.

Κατόπιν απεφάσισε να κτίση υπόγειον ναόν, έχοντα 9 αψίδας υποβασταζομένας υπό 9 τόξων εις το τελευταίον των οποίων κατέθηκε το Δέλτα, εις δε το ανώτερον αυτών
ετοποθέτησε τας
δύο στήλας, απέκλεισε δε την είσοδον του Ναού δια μεγάλου τετραγωνικού λίθου φέροντος κρίκον σιδηρούν εις το μέσον, όπως δύνηταί τις να τον
εγείρη.

Επήλθεν ο κατακλυσμός και πάντες οι κάτοικοι της γης, πλήν του Νώε και της οικογενείας αυτού, απέθανον.

 Εκ ίων δύο στηλών του Ενώχ, μόνον η χάλκινη, εσώθη, καθόσον η εκ μαρμάρου απωλέσθη.

Ωστόσον, η παράδοσις διδάσκει ημίν ότι έκτοτε ουδείς δύναται να πλησιάση ευκόλως προς την υπόγειον ταύτην είσοδον, διότι λέων κρατών εις το στόμα την κλείδα, τρέπει
εις
φυγήν πάντας τους αναξίους, δια των ονύχων του.

Ο λέων ούτος συμβολίζει δια τους Τέκτονας την σκέψιν, ήτις υποστηρίζει την αλήθειαν.

Κατά το λόγιον του βαθμού της Βασιλικής Αψίδος:

Εν στόματι λέοντος ο λόγος ευρίσκεται.

Τί σημαίνει το λόγιον τούτο Εξ:. αδ.;. Β΄ Επιθεωρητά;

Β' Επιθ:.

Σημαίνει, ότι μόνον ο γενναίος ανήρ διακηρύττει την αλήθειαν και ότι ημείς θα δυνηθώμεν να υποστηρίξωμεν τούτην ως ιερά παρακαταθήκην του ανθρωπίνου
πολιτισμού.

Μεχ.: Διδ.:

Παρήλθον οι χρόνοι. Ο Βασιλεύς Σολομών, προ της καθιερώσεως του Ναού εις δόξαν του Μεγάλου Αρχιτέκτονος του Σύμπαντος, αποφάσισε ν' αποπειραθεί , όπως ανεύρη το Δέλτα του Ενώχ.

Προς τον σκοπόν τούτον εξελέξατο τρείς Διδασκάλους της εμπιστοσύνης του, ων το θάρρος και η επιμονή είχον γίνει καταφανείς εις διαφόρους περιστάσεις και εις
τούτους ανέθηκε την έρευναν ταύτην.

 Ούτοι, μετά πολλάς επιμόχθους οδοιπορίας και μετά πολλάς ερεύνας, κατώρθωσον ν' ανακαλύψωσι την αψίδα υπό την οποίαν εκρύπτετο το ΔΕΛΤΑ.

Έκτοτε εγνώσθη η γραφική παράστασή του ονόματος του Μεγάλου Αρχιτέκτονος του Σύμπαντος, ουδείς όμως εγνώριζε να προφέρει τούτο, καθόσον τα ύδατα του κατακλυσμού κατέστρεψαν, ως ανωτέρω ελέχθη, την εκ μαρμάρου στήλην επί της οποίας ήτο κεχαραγμένος ο τρόπος δι' ού τα ανθρώπινα χείλη ώφειλον να προφέρωσι
το όνομα τούτο.

Επιθυμείς και σύ ν' αναζητήσεις, όπως και ημείς, το χρυσούν τούτο τρίγωνον επί του οποίου γέγραπται το όνομα του Μ.:. Α.: Τ.:. Σ:.;

Υποψήφιος

Μάλιστα, Μεγ.: Διδ.:.

Μεγ.: Διδ.:,

Όπως ανεύρεις αυτό, οφείλεις να μιμηθείς κατά την εισδοχή σου ταύτην, τους τρείς Διδασκάλους, επιχειρών, ως αυτοί, περιοδείας πρός ανακάλυψιν της εισόδου της
υπογείου Αψίδος πρός τούτο, οφείλεις να κατέλθεις εις αυτήν και να ανακινήσεις το ένατο τόξο, όπως φθάσεις εις το μέρος ένθα επί τριγωνικής βάσεως εξ αλαβάστρου
θέλεις εύρει τον εξ αχάτου κύβο, επί της
μίας των πλευρών του οποίου είναι εγκεχαραγμένον χρυσούν ακτινοβόλο τρίγωνο, ειs το κέντρο του οποίου
ευρίσκεται η ανεκλάλητος λέξις.

Αι περιοδείαι αύται εξετελούντο κατά τας αρχαίας μυήσεις, την σήμερον όμως αύται κατηργήθησαν, διότι ο Τεκτονισμός απαιτεί, όπως οι ειs τον βαθμό τούτον

μυούμενοι κατανοήσωσι την συμβολικήν σημασίαν της παραδόσεως και εκ της φιλοσοφικής αυτής μελέτης εξαγάγωσι διδάγματα χρησιμεύοντα προς επιτέλεσιν των
ευγενικών σκοπών, ούς προτίθεται να πραγματοποιήσει η νεωτέρα μύησις.

Μέχρι σήμερον ηδυνήθης δια του μεγάλου φωτός των τεκτονικών διδασκαλιών να διαλύσεις τα σκότη, άτινα σε περιέβαλλον εν τω βεβήλω κόσμω και τούτο είναι το
πρώτον μέρος του σκοπού του Τεκτ.:.

Το δεύτερον όμως μέρος αυτού, το οποίον αποσκοπεί εις την πρόοδον και των άλλων ανθρώπων και απαιτεί παρ' ημών ενδελεχή εργασίαν, άρχεται πραγματοποιούμενον εις τους Περιστυλιακούς βαθμούς.

Πρός τούτο δέον να συνδεθείς μεθ' ημών δ΄ όρκου, όν θα σου αναγνώσει ο Εξ.:. αδ.:. Πρώτος Επιδεωρητής. Διό έντεινον πάσαν την προσοχήν σου, όπως κατανοήσεις
πάσαν την σπουδαιότητα των νέων σου καθηκόντων.


Αδδ.:. όρθιοι και εν τάξει!

 A' Eπιθ.'. αναγιγνώσκει τον εξής όρκον)

 ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΙΣ

"Εγώ....................... Ιππότης Εκλεκτός και Μέγας Διδάσκαλος Αρχιτέκτων ομνύω και υπισχνούμαι δια του επισημοτέρου τρόπου, να εκτελώ πάντα τα υπό του βαθμού της Βασιλικής Αψίδος επιβαλλόμενά μοι καθήκοντα, βοηθών, όσον αι δυνάμες μου το επιτρέπουσιν, εις την πρόοδον όλων των τάξεων της ανθρωπότητος.

Υπισχνούμαι ωσαύτως ν'αναγνωρίζω ενί εκάστω ανθρώπω το απαράγραπτον και αναπαλλοτρίωτον δικαίωμα να λατρεύει το θείον, καθ' όν τρόπον κρίνει ούτος καταλληλότερον και συμφώνως πρός την διανόησίν του.

Υπισχνούμαι ομοίως να πράξω ότι μοι είναι δυνατόν, όπως ανακηρυχθεί απανταχού η ελευθερία της λατρείας και η χειραφέτησις της συνειδήσεως.

Υπισχνούμαι τέλος να τηρήσω απόλυτον σιωπήν επί των εργασιών του βαθμού της Βασιλικής Αψίδος και να μη παύσω ποτέ επιδιώκων την ηθικήν μου βελτίωσιν και την
των ομοίων μου, να θεωρηθώ δε ως προδότης του Τάγματος και των αδελφών μου, εάν παραβώ τας τόσον επισήμως και οικειοθελώς δοθείσας υποσχέσεις μου."

 

ΚΑΘΙΕΡΩΣΙΣ

 Μεγ.: Διδ.:

Ηκούσατε τίνες εισίν αι νέαι υποχρεώσεις, ας αναλαμβάνετε, εάν επιμένητε να αναχνωρισθήτε ως Ιππότης της Βασιλικής Αψίδος.

Ηδη αφ'ού ηκούσατε ταύτας, επιμένετε;

Νεόφυτος

Μάλιστα.

Μεγ.: Διδ.:.

Εν τοιαύτη περιπτώσει, ας οδηχηθή ο Νεόφυτος προ του Βωμού των Όρκων.

 Ο Δοκ.'. και ο Τελ.'. οδηχούσι προ του Βωμού των Όρκων τον υποψήφιο και σχηματίζουσι την χαλύβδινην αψίδα. Ο Μεγ.'. Διδ.'. τείνων το ξίφος αυτού επί της χαλύβδινηs αψίδος λέγει:

 Μεγ.: Διδ.:

Επικυροίς  την δοθείσαν υπόσχεσιν, ην ήκουσας αναγιχνωσκομένη υπό του αδ.'. Πρώτου Επιθεωρητού;

Νεόφυτος

Μάλιστα.

(Τείνει την χείρα επί του Μεγ.Συντάγμ.:.)

Μεχ.'. Διδ.'.

(Κρούει δια του σκήπτρου επί της λεπίδος του ξίφους την κρούσιν του βαθμού)

 

Eις δόξαν Τ.:Μ.:.Α,:,Τ,:,Σ..: εν ονόματι και υπό την αιγίδα του Υπ.: Συμβ.'. του Τεκτ.: Τάγμ..: …………………………. Και της Μεγάλης Συνόδου της Μεγ.: Στ.: της Ελλάδος,
δυνάμει των εξουσιών δι' ών περιβέβλημαι, σε καθιερώ, σε ονομάζω και σε ανακηρύττω Ιππότην της Βασιλικής Αψίδος, του 13ου βαθμού του Αρχ.: και Αποδ.: Σκωτ.:. Τύπου και ενεργόν μέλος της Στ.:. Τελ.: ΚΑΡΑΝΟΣ υπ'άριθ 01 εν Κοιλάδα Πέλλας και Αν.: Εδέσσης.

Σοι απονέμω προσέτι τα σήματα του βαθμού τούτου και εξ ονόματος των αδ.'. απάντων σοι δίδω τον αδ.'. ασπασμό.

Αδδ.: μου αναλάβατε τας θέσεις σας.

 

(Ο Μεγ. Διδ. καταλαμβάνει την θέσιν του)

Μεγ.:. Διδ.:

Αδ.'. Τελ.'. οδηγήσατε τον Νεόφυτον μεταξύ των δύο Στηλών και ανακηρύξατέ τον ως Ιππότη της Βασιλικής Αψίδος, ίνα αναγνωρισθεί παρ' απάντων.

 (Οδηχει τόν νεόφυτον μεταξύ των δύο Στηλών και λέγει:)        


Κατ'εντολήν του Τρις Ισχ.:, Διδασκάλου ανακηρύτω κατ'αμφοτέρας τας Κοιλ:. Ιππότην της Βασιλικής Αμίδος και ενεργόν μέλος της Στ.:. Τελ.; ΚΑΡΑΝΟΣ υπ’ αριθμό 01 εν Κοιλ.:.ΠΕΛΛΑΣ και Αν.: ΕΔΕΣΣΗΣ τον ΣεΒ.;, αδ.:. X.'. X.'.

 

Μεχ.'.Διδ.'.

Αδδ.'. μου, φέρωμεν εις τιμήν του νέου Ιππότου της Βασιλικής Αψίδος, την χαρμόσυνον χειροκρουσίαν του Βαθμού.

Μετ'εμού αδδ.;. μου δια του σημείου και της χειροκρουσίας:

 Αναλάβατε τας θέσεις σας αδδ.'. μου.

Νύν αδ.'. μου, θα σοι ανακοινώσω τα σημεία και τα λοιπά γνωρίσματα του βαθμού του Ιππότου της Βασιλικής Αψίδος.

Μεχ.'. Διδ.:

Φιλτ.:, αδ.:., ο όρκος, όν προ μικρού έδωκας προ ημών, είναι σπουδαιότερος και έτι μάλλον υπέροχος των μέχρι τούδε από σού ζητηθέντων παρ' ημών εις τους προηχουμένους βαθμούς, καθ' όσον ούτος περικλείει πάντας τους προηγουμένους και συμπληροί τα τεκτ.;. καθήκοντά σου απέναντι της βεβήλου κοινωνίας.

Εν τη Στ.', της Τελ.'. άρχεται αιρόμενος ο πέπλος, όστις καλύπτει το φιλοσοφικόν σύστημα του Τεκτ.'. και εν αυτή τίθενται αι βάσεις της υψηλής μυήσεως ην πάντες ποθούμεν ν' αποκτήσωμεν.

 

(Παύσις)         

 

Νυν αδδ.’. μου θα προβώμεν εις το κλείσιμο των εργασιών του 13ου βαθμού προκειμένου να προχωρήσωμεν εις τον 14ον βαθμόν.


ΚΛΕΙΣΙΜΟΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 Μεγ.'. Διδ.'.

Φιλτ.', αδ.'. Β' Επιθ.'., κατά ποιαν ώραν παύουσιν αι ερχασίαι μας;

Β' Επιθ.:

Κατά την δύσιν του ήλιου.

Μεγ.'. Διδ.'.

Τις  η ώρα;

Β' Επιθ.'.

Ο ήλιος κρύπτεται εις την Δύσιν.

Μεγ.; Διδ.'.

Αδ.'. Β' Επιθ.'. αναγγείλατε εις τους κοσμούντας τας Κοιλ.'., ως και εγώ πράττω δια τους εν τη Αν.'., ότι μέλλω να κλείσω τας ερχασίας της Στ.'. Τελ.; εις τον 13ον βαθμόν, του Ιππότου της Βασιλικής Αψίδος.

Ο Β' Επιθ.', επαναλαμβάνει την αγγελία.

Mεγ.'. Διδ.'.

( Κρούων άπαξ)

Αδδ.: μου όρθιοι και εν τάξει.

Εις Δ.'. Τ.'. Μ.'.Α.'.Τ.'.Σ.: εν ονόματι και υπό την αιγίδα του Υπ.'. Συμβ.; του 33ου του  Τεκτ.:. Ταγμ.:…..και της Μεγάλης Συνόδου, της Ελλάδος και δυνάμει των εξουσιών, δι' ών περβέβλημαι, κλείω τας ερχασίας της Στ.'. Τελ.'.ΚΑΡΑΝΟΣ υπ'αριθ 01 εν Κοιλ. ΠΕΛΛΑΣ και Αν.: ΕΔΕΣΣΑΣ..

 Μετ 'εμού αδ.; μου, δια του σημείου και της χειροκρουσίας.       

 00 000

Υπόσχεσθε πάντες σιγήν επί ίων εργασιών του βαθμού τούτου;

Πάντες

Υποσχόμεθα.

 Μεγ.'. Διδ.'.

Απέλθωμεν εν ειρήνη και εχεμυθία.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.