Τρίτη 11 Ιουνίου 2024

ΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ


«ΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΝΑΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ»

 

Ο Τεκτονικός Ναός – σύμφωνα με το τυπικό - αποτελεί εν τω εαυτώ την συμβολική εικόνα του Μακρόκοσμου και του Μικρόκοσμου.

Ως Μακρόκοσμος, αλληγορεί τον Σύμπαντα κόσμο ο οποίος περιέχει το ανθρώπινο όν, δι’ αυτό οι ζωδιακοί κίονες, ο θόλος της Στοάς, το φωτεινό Ιερό τρίγωνο, ο ήλιος, η σελήνη, κ.ο.κ.

Ως Μικρόκοσμος αναπαριστά ιδιαιτέρως τον άνθρωπο μεθ’ όλων των φυσικών ψυχικών και πνευματικών του ιδιοτήτων (Ανατολή, Στήλες, Έδρες κ.λ.π.), ο οποίος εργαζόμενος εκ της ωρίμου ηλικίας, (Μεσημβρία) μέχρι της δύσεως του (μεσονυκτίου) αναζητά την αλήθεια περί του (ποιος είναι;, πόθεν έρχεται;, και που πηγαίνει;) εκ των δύο στηλών προς Ανατολάς, πέριξ του Τάπητος Χαράξεως.

Θυμάμαι την Καμπαλιστική αναστροφή “ Εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον άνθρωπον”, καθώς και τα λόγια του Aldais Cornelius Celcius ότι, “ καμία ανθρώπινη σπουδή δεν αξίζει παρά μόνο αν έχει θέμα της τον άνθρωπο”.

Παρατηρώντας λοιπόν τον Ναό, βλέπουμε αντιστοιχεί και αν αναπαριστά ένα ανθρώπινο σώμα ξαπλωμένο ανάσκελα, με το κεφάλι στην Ανατολή και τα δύο κάτω άκρα στην Δύση.

Αυτό λοιπόν, θα εξετάσουμε όχι, μόνο από την ανατομική αλλά και από την λειτουργική του πλευρά εκτός του χώρου του Ναού.

Ξεκινώντας από την Ανατολή η οποία αντιστοιχεί στον ανθρώπινο  εγκέφαλο - πολυσύνθετη δομή της δημιουργίας- βλέπουμε τον Σεβάσμιο ως εκφραστή των νοητικών κέντρων, ως φορέα μηνυμάτων από το ενστικτώδες επίπεδο μιας άλλης πραγματικότητας, στους Αδελφούς της Στοάς.

Αντιστοιχεί στα κέντρα των ανώτερων πνευματικών λειτουργιών, γι’ αυτό κι επικαλείται την Σοφία, κατά την έναρξη των εργασιών, για την ανοικοδόμηση του Ναού της Αρετής. Σκοπός του είναι να καταγράφει και να εστιάζει την πρόθεση για δημιουργία και να ενσωματώνει την ιδέα. Ο Σεβάσμιος συνδέεται και αντιστοιχεί αναλογικά με τρεις πλανήτες: την Αφροδίτη (νοητική δημιουργικότητα) τον Ερμή (σαν μεσολαβητή επικοινωνίας και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας) και τον Ουρανό (ως όργανο ενόρασης και σύνδεσης με την Πνευματική Τριάδα).

Ο Ρήτορας αντιστοιχεί στο αριστερό εγκεφαλικό ημισφαίριο, όπου σ’ αυτό ο εγκεφαλικός φλοιός, είναι υπεύθυνος για την ομιλία, όσο και για την κατανόηση του γραπτού και προφορικού λόγου. Σ’ αυτό το ημισφαίριο του εγκεφάλου, υπάρχουν εντοπισμένες δύο περιοχές που σχετίζονται με τον λόγο: Α) Η περιοχή Broca  (υπεύθυνη για την άρθρωση των λέξεων) και Β) Η περιοχή Weruicke ( υπεύθυνη για την κατανόηση του λόγου).

Ο Γραμματέας αντιστοιχεί στο δεξί ημισφαίριο, το οποίο σε αντίθεση με το αριστερό, επεξεργάζεται συνδυαστικά αισθήσεις πολλών ποιοτήτων, έχει συνείδηση των γεγονότων και των συναισθηματικών καταστάσεων, προτιμήσεις, φιλοδοξίες, τις οποίες εκφράζει με εξωλεκτικό τρόπο. Είναι φύλακας της μνήμης της Στοάς, ενώ ο Ρήτορας αντιπροσωπεύει την συνείδησή της. Επίσης αντιπροσωπεύει την καλλιτεχνική έκφραση, τα αισθήματα, τις συγκινήσεις κ.α.

Στην συνέχεια το ανατολικό τμήμα του Ναού από το κυρίως δάπεδο, συνδέεται με τους αυχενικούς σπονδύλους του ανθρώπινου σώματος, όπου είναι και οι βαθμίδες που οδηγούν στην έδρα του Σεβάσμιου Διδασκάλου.

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ναός αποτελείται από την στήλη του Βορρά (στήλη των μαθητών) και την στήλη της Μεσημβρίας (στήλη των διδασκάλων), οι οποίες αντιστοιχούν, η μεν πρώτη στο δεξί μέρος του ανθρώπινου σώματος, ενώ η άλλη στο αριστερό. Εδώ θα παρατηρήσουμε μια ροή ενέργειας από την στήλη των Διδασκάλων προς την στήλη των μαθητών, διότι η ενέργεια η οποία συγκεντρώνεται κι εκπέμπεται από τους Αδελφούς Διδασκάλους στους Αδελφούς μαθητές οι οποίοι αποτελούν το παθητικό στοιχείο, γίνεται δεκτή με πολλές απώλειες, δηλαδή απορροφάται μερικώς. Ωστόσο η στήλη της Μεσημβρίας είναι ικανή να συγκρατήσει το ενεργειακό πλεόνασμα και να το χρησιμοποιήσει κατά βούληση.

Η δύναμη της στήλης του Βορρά εκδηλώνεται σαν το ψυχικό κανάλι που ελέγχει την ροή της ηλιακής ενέργειας μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι ιδιότητες είναι ορμητικές, επιθετικές, επεκτατικές και υπεροπτικές.

Η δύναμη της στήλης της Μεσημβρίας ελέγχει την ροή της Σεληνιακής ενέργειας μέσα στον ανθρώπινο οργανισμό και οι ιδιότητές της είναι υδαρείς, συσταλτικές,  συνδετικές και συγκροτημένες.

Ο Β΄ Επόπτης αντιστοιχεί στην καρδιά και όπως αναφέρεται στο τυπικό του πρώτου συμβολικού βαθμού, ο Β΄ Επόπτης επικαλείται το Κάλλος κατά το άνοιγμα των εργασιών, για την διακόσμηση (ομορφιά) της ανοικοδόμηση του Ναού. Η θηλυκή πλευρά που κρατά την διαίσθηση αλλά και την αγάπη με τελικό σκοπό την αναγέννηση της ανθρωπότητας μέσω αυτής. Είναι τελικά το όργανο για την διατήρηση της ενέργειας μέσω της ψυχής.

Ο Α΄ Επόπτης αντιστοιχεί με τα γεννητικά όργανα στο ανθρώπινο σώμα. Επικαλείται την ισχύ για την ανοικοδόμηση του Ναού της αρετής και είναι γνωστό στους αποκρυφιστές ότι τι ανδρικό γεννητικό όργανο είναι ένα διαχρονικό αρχέτυπο της δύναμης, σύμβολο της ισχύος. Τα ανθρώπινα όργανα αναπαραγωγής θεωρούνται από τους εσωτεριστές , σαν μία βασική ενότητα,  σχετικός και ο μύθος του Ανδρόγυνου, όπου σήμερα είναι προσωρινά χωρισμένο  ( δυαδική έκφραση των δύο φύλων)ωστόσο αυτός ο διαχωρισμός, υποθάλπει μια ισχυρή παρόρμηση για συγχώνευση που ονομάζουμε σεξ.

Ο Ιερός Τάπητας αντιστοιχεί στο ηλιακό πλέγμα, ένα κέντρο που ήρθε σε πλήρη λειτουργία την εποχή του Άτλαντα, κατά τη διάρκεια δηλαδή της περιόδου που αναπτύχθηκε η δεύτερη μεγάλη ανθρώπινη φυλή. Αποτελεί την πύλη προς το αστρικό πεδίο και είναι το πιο δραστήριο απ’ όλα τα κέντρα, εφ’ όσον στις μέρες μας η ανθρωπότητα είναι πολωμένη στο αστρικό επίπεδο συνείδησης.

Ο Τελετάρχης αντιστοιχεί στο αίμα. Η συνεχής κίνησή του μέσα στα όρια του οδοντωτού Κορύμβου, δημιουργεί ηλεκτρομαγνητική χροιά, από το άνοιγμα έως το κλείσιμο των εργασιών.

Οι Στήλες B και J αντιστοιχούν στα επινεφρίδια. Αποτελούν σημεία συγκέντρωσης ηλεκτρομαγνητικής ενέργειας ( όπως αναφέρεται από την παράδοση για τις στήλες του Ναού του Σολομώντα ). Αποτελούν τους δύο πόλους ( θετικό και αρνητικό) του μαγνήτη και συνδέονται με τον οδοντωτό Κόρυμβο.

Επίσης Αδελφοί μου θα ήθελα να αναφέρω στους Αδελφούς μαθητές, ότι τα δύο κάτω άκρα του ανθρωπίνου σώματος βρίσκονται εκτός του Ναού, στην δύση στο (Μαλκούθ), κι αυτό γιατί πολλές φορές όταν λέμε ότι ο Ναός αναπαριστά έναν άνθρωπο με το κεφάλι στην Ανατολή και τα πόδια του στην δύση, δημιουργείται σύγχυση.

Στην εργασία μου αυτή, ανέφερα σημαντικά κέντρα του ανθρωπίνου σώματος και τις αντιστοιχίες τους με τον Τεκτονικό Ναό. Φυσικά υπάρχουν και άλλες τέτοιου είδους αντιστοιχίες εφ’ όσον το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κι από άλλα ζωτικά όργανα, ή κέντρα, που συμβάλλουν σε οποιαδήποτε υλική και πνευματική δραστηριότητα.

Καλό θα είναι ο καθένας από εμάς ως αναζητητής να ψάξει και να τις αναζητήσει.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.