Τετάρτη 12 Ιουνίου 2024

« Δυνάμει των εξουσιών δι’ ων περιβέβλημαι»

 

 

« Δυνάμει των εξουσιών δι’ ων περιβέβλημαι»

          Εις δόξαν του Μ.Α.Τ.Σ. εν ονόματι και υπό την αιγίδα του Υπάτου Συμβουλίου του  Τεκτονικού Τάγματος και της Μεγάλης   Στοάς της Ελλάδος, δυνάμει των εξουσιών δι’ ων περιβέβλημαι, ανοίγω  τας εργασίας……, κλείω τα εργασίας…., σας ονομάζω, σας αναγνωρίζω και σας ανακηρύττω….

          Αυτές τις λέξεις ακούμε αδελφοί μου σε κάθε συνεδρίαση και σε κάθε μύηση από τα χείλη του Σεβάσμιου.

Ποιος είναι όμως ο Σεβάσμιος και ποιες οι εξουσίες με τις οποίες είναι περιβεβλημένος, αυτό είναι τα αποψινό θέμα μας. Οι εργασίες γίνονται για να δοξαστεί ο Δημιουργός. Και φυσικά ο Δημιουργός δοξάζεται με την εργασία εκείνη που βοηθάει στην πραγμάτωση του Σχεδίου του. Οι εργασίες ανοίγονται στο όνομα και υπό την αιγίδα της Μεγάλης Στοάς .

Ποιας Μεγάλης Στοάς όμως; Ασφαλώς της εσωτερικής εκείνης Μεγάλης Στοάς, της οποίας η δική  μας  πρέπει να είναι η εξωτερική της έκφραση. Αυτή η προϊσταμένη Αρχή, η Μεγάλη Στοά, προϋποτίθεται ότι υποδύεται το ρόλο ενός υποσταθμού που μετασχηματίζει τις πνευματικές ενέργειες σε χαμηλότερη τάση, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις εργασίες μιας Συμβολικής Στοάς.

Τα μέλη που συγκροτούν τη Μεγάλη Στοά προϋποτίθεται ότι είναι οι φωτισμένοι, ότι το επίπεδο συνείδησης τους  είναι εκείνο που αντιστοιχεί  στη σημασία της λέξης ΕΝΔΟΞΟΣ και ότι μπορούν να εφελκύσουν ενέργειες απ’ ευθείας από την Εσωτερική Μεγάλη Στοά, που είναι η Πνευματική Ιεραρχία.

Για να υπάρξει όμως η συμπαράσταση της Εσωτερικής Στοάς πρέπει και ο Σεβάσμιος, ουσία και όχι μόνο στον τύπο να είναι «περιβεβλημένος με εξουσίες», που σημαίνει το επίπεδο συνείδησης του να του επιτρέπει να χειρίζεται τις ανάγκες για  το έργο και να πράττει ενέργειες. Αλλά και οι λοιποί αδελφοί , ανάλογα  με το  ρόλο που υποδύονται στο επιτελούμενο έργο, να μπορούν να ανταποκρίνονται και να συμπράττουν στο έργο.

Μόνο με τέτοιες προϋποθέσεις εξασφαλίζεται  και η συμπαράσταση του Πνευματικού Κόσμου. Ο Σεβάσμιος λοιπόν είναι η σπουδαιότερη θέση στην ολοκλήρωση του έργου του τμήματος της συντεχνίας μας, της Στοάς μας. Για τον λόγο αυτό ο Γενικό κανονισμός καθώς και οι ειδικοί κανονισμοί του Τάγματος  τον περιβάλανε με τις παρακάτω εξουσίες που περιγράφονται στα άρθρα του κανονισμού.

   Ο Σεβάσμιος έχει την διεύθυνση της Στοάς. Ουδείς δύναται να είναι Σεβάσμιος πλέον της μίας Κυανής Στοάς. Ουδείς δύναται να είναι Σεβάσμιος εάν δεν είναι τουλάχιστον επί τρία έτη Διδάσκαλος και δύο έτη Αξιωματικός Κυανού Εργαστηρίου και μέλος ενεργό του Τάγματος, εάν δεν είναι τουλάχιστον ηλικίας  25 ετών και εάν δεν κατοικεί εις την Ανατολή της Στοάς ή εις μία ακτίνα η οποία θα του επιτρέπει να εκτελεί επακριβώς τα καθήκοντα του. Ουδείς Σεβάσμιος δύναται να εδρεύει εις την Ανατολή, εφ’ όσον δεν έχει εγκατασταθεί. Ο Καταστατικός Χάρτης – Δίπλωμα της Στοάς είναι εμπεπιστευμένος προς φύλαξιν εις τον Σεβάσμιο όστις τον τοποθετεί επί της έδρας του κατά τας ημέρας των Συνεδριάσεων. Οφείλει να τον καταθέσει εις την Γραμματεία της Μεγάλης Στοάς ή να τον παραδώσει εις τον Αντιπρόσωπο της Μεγάλης Στοάς εις την πρώτη διαταγή του.  Ο Σεβάσμιος προεδρεύει των εργασιών σε όλες τας συνεδριάσεις τακτικές και έκτακτες, είναι υπεύθυνος δια την ομαλότητα τους και επιμελείται δια την τάξη με τη βοήθεια των Εποπτών. Επαγρυπνεί μετά του Ρήτορος επί της εκπαιδεύσεως των νεομυουμένων.Μόνον αυτός έχει το δικαίωμα να συγκαλεί την Στοά, ακόμη και δια τας εκτάκτους συνεδριάσεις. Δεν δύναται δε να απαλλαγή της υποχρεώσεως να την συγκαλεί και δια τας τακτικάς συνεδριάσεις.

Κατόπιν εξουσιοδοτήσεως υπό της Μεγάλης  Στοάς, μυεί τους βέβηλους, απονέμει τους χορηγηθέντες βαθμούς παρά του Εργαστηρίου, δέχεται τα υιοθετούμενα μέλη.

Ρυθμίζει και υπογράφει την αλληλογραφία, καταρτίζει την ημερησία διάταξη των συνεδριάσεων.

Επιμελείται της συντηρήσεως των μετάλλων, υπογράφει μετά του Γραμματέως και του Ρήτορος όλα τα έγγραφα του Εργαστηρίου και τα πρακτικά εν τη Αρχιτεκτονική Βίβλο.

Ο Σεβάσμιος είναι δικαιωματικός Πρόεδρος όλων των Επιτροπών τας οποίας συγκροτεί το Εργαστήριο.

Ανεξαρτήτως της αυστηρής τηρήσεως των Γενικών Κανονισμών της Μεγάλης Στοάς, των αποφάσεων της Μεγάλης Γενικής Συνέλευσης και των αποφάσεων του μεγάλου Συμβουλίου της Μεγάλης Στοάς , ο Σεβάσμιος οφείλει να εξασφαλίζει αδιαλείπτως την εκτέλεση του εσωτερικού κανονισμού τον οποίον η Στοά δύναται να θεσπίσει. Οφείλει, εξ’ άλλου, να επαγρυπνεί αυστηρώς δια την εγγραφή εις το Μητρώο των νεωστί μυηθέντων ή υιοθετηθέντων αδελφών, εις την παράδοση των Διπλωμάτων των Διδασκάλων εις κάθε αδελφό ή αδελφή του εργαστηρίου του, προαχθέντων εις τον 3ο βαθμό, εις την παράδοση του δελτίου ταυτότητας παντός νέου μέλους και εις την ενημέρωση αυτών. Η αυστηρά εκτέλεση των καθηκόντων του, εξασφαλίζουσα και τα δικαιώματα αυτού, συντελεί εις την ευημερία της Στοάς.

Σε όλες τις συνεδριάσεις σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Σεβασμίου. Ουδεμία πράξη προερχομένη από το Εργαστήριο δεν είναι κανονική εάν δεν φέρει την υπογραφή του Σεβασμίου ή του Αξιωματικού όστις κατά την τάξιν της ιεραρχίας καλείται να αντικαταστήσει τον Σεβάσμιο, απόντα, ως και την υπογραφή του Ρήτορος και του Γραμματέως. Ουδέν μέλος δύναται, υπό οιονδήποτε πρόσχημα, να ψέξει τον Σεβάσμιο δια την άσκηση των καθηκόντων του και ακόμη ολιγώτερον να διατυπώσει παράπονα εναντίον του. Εάν αδελφός τις ή αδελφή, παραβεί την διάταξη αυτήν. Οι Επόπται οφείλουν να ανακαλέσουν αυτόν εις την τάξιν. Εις  περίπτωσιν επιμονής του επιβάλλουν να καλύψει τον Ναό, ευθύς δε εν συνεχεία θα κινηθεί εναντίον του η οριζόμενη υπό των Γενικών Κανονισμών διαδικασία της Τεκτονικής Πειθαρχίας και Δικαιοσύνης. Εις περίπτωση απείθειας, ανωμαλίας ή αταξίας, ο Σεβάσμιος έχει το δικαίωμα να αναστείλει και εν ανάγκη να κλείσει τας εργασίας ακόμη και  εις το μέσον της συνεδριάσεως.

Έχει το δικαίωμα να διατάξει, όπως καλύψει τον Ναό, πάντα Τέκτονα μέλος της Στοάς ή Επισκέπτη, εάν νομίσει ότι είναι απαραίτητο το μέτρο τούτο δια την ομαλή διεξαγωγή των εργασιών. Η άρνησης υπακοής  αποτελεί παράπτωμα μείζονος ανυπακοής, Ο αδελφός ή η αδελφή όστις καθίσταται ένοχος τούτου υπόκειται εις κυρώσεις οριζόμενες υπό των Δικαστικών κανονισμών.

Εάν ο Σεβάσμιος αποθάνει,  τεθεί υπό απαγόρευση η καταστεί ανίκανος προς ενάσκηση των καθηκόντων του, ο Πρώτος Επόπτης συγκαλεί την Στοάν μέχρι της εγκαταστάσεως νέου Σεβασμίου. Εν απουσία του πρώτου Επόπτου, το καθήκον τούτο ανήκει εις τον Δεύτερο Επόπτη και εν απουσία και των δύο εις τον Πρώτον Δοκιμαστή ή εις τον πρώην Σεβάσμιο.

   Αυτές αδελφοί μου είναι οι εξουσίες με τις οποίες στολίζεται ο Σεβάσμιος προκειμένου να ασκήσει τα καθήκοντα του για τα οποία τον εξέλεξαν οι αδελφοί του και συντεχνίτες, του πνευματικού έργου της Στοάς.

     Στην μυητική διαδικασία κατά τον χρόνο της καθιέρωσης ο μυούμενος είναι ακουμπισμένος στα δύο του γόνατα. Αυτή η θέση μαζί με την επίθεση της Ρομφαίας –ξίφους  κατά τον μυστηριώδη τρόπο φορτίζει τα εγκεφαλικά κύτταρα με ενέργεια, δυναμώνει το μαγνητικό πεδίο του εγκεφάλου και το βοηθάει να γίνει ικανό να αρχίσει να αποτυπώνει ότι η ψυχή μεταδίδει.

Λίγα λόγια για τα ρήματα ονομάζω, αναγνωρίζω και ανακηρύττω.

Το μεν ονομάζω φέρνει στην μνήμη την άποψη του Πλάτωνα ότι το όνομα εκφράζει την ουσία εκείνου που το φέρει. Συνεπώς ο ονομαζόμενος εκείνη την στιγμή Μαθητής γίνεται ουσία Μαθητής Τέκτων. Αυτό σημαίνει ότι έχει εκείνα τα αναγκαία προσόντα δηλαδή την ψυχική ηλικία για να παρακολουθήσει τα μαθήματα που θα τον οδηγήσουν στο επίπεδο της συνείδησης που στη Χριστιανική θρησκεία εκφράζεται με το γεγονός της Μεταμόρφωσης. Το ονομάζω, είναι λέξη δύναμης που δημιουργεί και εκφράζει  την ουσία του νοήματος που περιέχει η λέξη.

    Το αναγνωρίζω σημαίνει σε γνωρίζω ξανά, σε γνωρίζω και πάλι. Το ερώτημα είναι από πότε ήταν γνωστός στον Σεβάσμιο; Νομίζω ότι πρέπει να δεχθούμε γνωριμία πριν από αυτήν την ενσάρκωση, όταν και οι δύο βρίσκονταν από την άλλη πλευρά του πέπλου της συνειδητότητας. Και ακόμη προγενέστερη. Θα έλεγε κανείς «από τα παλιά». Το δε ανακηρύττω σημαίνει σε παρουσιάζω ξανά και για μια ακόμη φορά στους παρευρισκόμενους ορατά και αόρατα αδελφούς.  

Αδελφοί μου ο Σεβάσμιος και οι εξουσίες του είναι ο  αρχαιότερος θεσμός στις συντεχνίες των τεκτόνων αλλά σύμφωνα με τα πρακτικά της Στοάς «ΦΙΛΟΣ  ΤΩΝ ΟΡΦΑΝΩΝ»  τον 17ο αιώνα καθιερώθει ως τίτλος του Πρώτου Αξιωματικού  της Στοάς,  που στο φυσικό πεδίο συμβολίζει την κεφαλή της Επταπλής Σκάλας και εκπροσωπεί το θείο Κοσμικό πεδίο της Πνευματικής βούλησης, απ’ όπου παράγεται το Ατομικό συστατικό Πεδίο του Εγώ. Στον απολυτρωμένο άνθρωπο συμβολίζει τον ανώτερο Πνευματικό Φορέα. Στην τριαδική του υπόσταση είναι ο Νους.

Εκφράζει την Θεία Βούληση του Χριστού, που διευθύνει το έργο της τελειοποίησης, και αντιστοιχεί στη Στήλη της Σοφίας.  Η δύναμη του Σεβασμίου πηγάζει από την δύναμη της ολότητας των Αδελφών της Στοάς.

Από την δύναμη που εκπέμπει η σφύρα του, από την ορθή κρίση και από τον ορθό τρόπο που κατευθύνει τις εργασίες της Στοάς, εξαρτιέται όλο το τεκτονικό έργο που επιτελείται στον Τεκτονικό Ναό .Αν ο Σεβάσμιος ξέρει να κρατάει γερά την Σφύρα της εξουσίας , τότε οι Εργάτες μαθητές και εταίροι, λαξεύουνε σωστά την Ακατέργαστη Πέτρα και ανοικοδομούνε με τέλειο τρόπο το Ναό της Αρετής, που καθένας  οικοδομεί μέσα του.

Τέλος αδελφοί μου, κάθε Σεβάσμιος δεν είναι παρά ένα σύμβολο και πίσω από αυτό στέκεται η «Μεγάλη Λευκή Κεφαλή» ο «Μέγας Μύστης» και ο «Μεγάλος Διδάσκαλος» όλων των αληθινών Τεκτόνων σ’ ολόκληρο το Σύμπαν είτε είναι μέλη της Συντεχνίας, είτε όχι. Ας σκύψουμε μ’ ευγνωμοσύνη το κεφάλι, μπροστά του, για το ανεκτίμητο δώρο που μας χορήγησε σ’ αυτό, το Τάγμα μας και οι φωτισμένοι ηγέτες του..

Σας παροτρύνω δε να μπείτε κάτω από την προστασία του και την φωτισμένη καθοδήγηση του, μέσα στα βαθύτερα Μυστήρια του Τάγματος μας.

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.